Winter is coming! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu Winter is coming! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu

Winter is coming!

Blijf op de hoogte en volg Hasse

09 Januari 2017 | Canada, Calgary

Lieve allemaal,

Mijn eerste week in Calgary zit er al weer bijna op! Hij was heel erg vol, heel erg koud, maar ook hartstikke leuk :)

Ik ben maandagmiddag aangekomen in Calgary. Het was -18 toen het vliegtuig landde, dus ik kon meteen ervaren hoe dat voelt. Gelukkig viel het best mee; ik heb intussen geleerd dat alles boven -20 prima is, maar dat als de gevoelstemperatuur daar onder zakt je eigenlijk een bivakmuts moet hebben. In elk geval als Nederlander, want gisteren (gevoelstemperatuur -25) stond ik naast een Canadees in een t-shirt in de CTrain. EEN T-SHIRT. Gelukkig verklaarden al zijn vrienden hem ook voor gek, waardoor Loryn (uit Vancouver, zelfde klimaat als Nederland) en ik ons iets minder toeristen voelden omdat we allebei stonden te vernikkelen ondanks jas, muts, laarzen, wanten en shawls.

Op maandag heb ik niet veel gedaan. Mijn mentor, Ilona, kwam me ophalen van het vliegveld, maar na bagage ophalen, de douane, wachten op mijn huisbaas met mijn sleutels en boodschappen doen was de middag alweer voorbij en vond mijn jet lag dat het bedtijd was.

Dinsdag heb ik alle praktische dingen geregeld. Dat was een dagje kriskras door Calgary naar alle verschillende instanties. Een avontuur, want ik had nog geen telefoonabonnement en dus ook geen Google Maps. Iedereen die mij een klein beetje kent weet hoe problematisch dat voor me is, zélfs met zo'n handig wegennet in blokjesvorm als ze hier hebben. Uiteindelijk ben ik de hele dag niet verdwaald, maar was ik wel vergeten om op te zoeken hoe ik van de laatste instantie naar huis moest komen. Oeps. Gelukkig was er een Starbucks in de buurt met WiFi. Yay Starbucks! Tijdens dit regeldagje heb ik gemerkt dat Canadezen inderdaad zo aardig zijn als altijd wordt gezegd. Volgens mij hebben mensen me wel twintig keer uit het niets gevraagd of ze me ergens mee konden helpen of de weg konden wijzen. En ik heb uiteindelijk een provider gekozen doordat ik zo gezellig met de verkoper had staan kletsen dat ik besloot daar een abonnement te nemen, hoewel ik eigenlijk een andere provider op het oog had. Maarja, na anderhalf uur in die winkel vond ik dat ik dat moeilijk niet kon doen :P.

Woensdag was mijn eerste dag op het lab. Ik had nog heel veel last van de jet lag, dus alles ging mis (ik stond bijvoorbeeld zonder laptop op het lab, oeps). Gelukkig bestond die dag vooral uit rondleidingen, safety training en andere algemene dingen. Ik heb wel het project besproken met Marco, en het werk waar ik mee ga beginnen is superleuk en interessant! Ik heb vrijdag cellen ontdooid, dus vanaf morgen kan ik beginnen met wat praktisch werk :)

Donderdag en vrijdag had ik oriëntaties (eerst international, toen graduate). Bij de internationale oriëntatie ging ik toevallig aan een tafel vol Nederlanders zitten, daar lopen er blijkbaar best veel van rond hier, maar de meeste maar voor één semester. Bij graduate orientation op vrijdag heb ik heel gezellig zitten kletsen met Loryn (spreek uit als het Engelse Lauren), die vanuit Vancouver hierheen is gekomen om een master te doen in cardiovasculaire biologie. Toen zij hoorde dat ik graag een keer naar een ijshockeywedstrijd wilde en dat Calgary zaterdag tegen Vancouver zou spelen was één en één gauw twee, dus op zaterdag zijn we daarheen geweest. Maar eerst ben ik vrijdagavond met labgenoten van mijn andere mentor (ja, ik heb er twee!) uit geweest naar, jawel, een tikibar. We hebben bij -20 cocktails gedronken. Gekke Canadezen!

Zaterdag zijn Loryn en ik eerst een hamburger gaan eten (daar staat Alberta bekend om, dus dat was min of meer moreel verplicht) en in het restaurant liepen we een groep mannen tegen het lijf die een stag do hadden. Ze vragen of we erbij kwamen zitten, en we hebben het supergezellig met ze gehad :). De hockeywedstrijd daarna was fantastisch. Het was echt een ervaring om daar te zitten (in het Olympische stadion van de winterspelen in 1988) en de wedstrijd te zien. Ik kende de regels niet echt, maar gelukkig was Loryn aardig en lachte ze niet al te hard als ik heel basale dingen niet wist. De Calgary Flames hebben gewonnen! Go Flames! Boo Canucks! (Sorry, Loryn ;) ).

Zondag heb ik vooral nuttige dingen voor het lab gedaan, en eindelijk het inrichten van mijn kamer afgemaakt. Ik voeg wat foto's bij, dan kunnen jullie zien hoe ik woon :). Morgen begint het lab- en lesleven echt! Zin in!

Hoe is het in Nederland? Is de sneeuw al gesmolten ;)?

Heel veel liefs,
Hasse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hasse

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 96133

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 31 Januari 2022

Canada, eh?

05 Januari 2016 - 15 Juli 2016

Stage in Cambridge

Landen bezocht: