Canada, eh? - Reisverslag uit Calgary, Canada van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu Canada, eh? - Reisverslag uit Calgary, Canada van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu

Canada, eh?

Blijf op de hoogte en volg Hasse

20 Januari 2017 | Canada, Calgary

Lieve allemaal,

Hoe is het in Nederland?
Hier is het warm, want we zitten middenin de Chinook-periode! Dat betekent dat er een warme wind waait, waardoor het hier al een paar dagen dooit. Interessant feit: er liggen nog steeds enorme hoeveelheden sneeuw overal, maar ik heb wel een paar heel handige stoepen ontdekt waarvan ik het bestaan tot nu toe niet vermoedde, dus er is wel wat gesmolten ^^. Gisteren was het zeven graden, dus liep ik met mijn jas open te puffen. As you do. Ik word nog een echte Canadees!

Hierbij een aantal dingen die ik intussen geleerd heb over Calgary/Canada, die de afgelopen anderhalve week wel zo'n beetje samenvatten :)

1. Ook al is het verleidelijk (en kun je niet veel anders): gebruik geen sneeuwhopen als oriëntatiepunt! Als de Chinook komt, zijn ze namelijk weg - en als je mij bent, herken je dan dus je eigen straat niet meer. Sowieso is dat nog een beetje een probleem. Ik kan nu in het gebouw waar mijn lab is twee klaslokalen vinden, de sportzaal en de enige plek waar je een beetje fatsoenlijke koffie kunt halen vinden (die overigens 24/7 open is, yay!). Wat zich in de rest van die vier met elkaar verbonden gebouwen bevindt... Geen idee.
2. Als er in de aankondiging van een evenement staat "food will be provided" is er pizza. Staat er niks, dan is er waarschijnlijk toch pizza.
3. Leg een voorraad bodylotion aan. Kom je zonder aan, dan moet je op een wanhopige queeste vanwege de droogte, om er vervolgens achter te komen dat ze in de enorme supermarkten in Canada álles verkopen... Behalve bodylotion.
4. Wil je een eenpersoonsvoorraad vlees (of wat dan ook) kopen? Haha, toerist. Gehakt gaat per twee kilo, en melk per vier liter, duh. Maar voor wie daar niet genoeg aan heeft is er Casco, waar je alles "in bulk" kunt kopen! (Ik wil daar heel graag heen, puur voor het vermaak.)
5. In Canada zeg je geen "hallo" als je iemand tegen komt, maar "How are you?" "I'm good, thanks, how are you?" "I'm good". Dit staat exact gelijk aan "Hoi" "Oh, hey" in het Nederlands. Het geven van actual informatie in plaats van deze standaardformulering is niet de bedoeling.
6. Zorg dat je het internet op kunt op je telefoon voor je je in een winkel waagt om beddengoed (het Engelse woord voor hoeslaken, anyone? Sheet set, fitted sheet, flat sheet of bed skirt? En hoe groot is een king size dekbedovertrek? Ik voelde me een verschrikkelijke toerist) of een koffiefilter te kopen. Overigens is het concept van een koffiefilter hier alleen een ding met een apparaat eromheen gebouwd. Ik heb geleerd dat de Bed, Bath and Beyond ze sinds een maand of drie heeft, voor gekke Europese toeristen.

Verder gaat het prima met mij. Ik ben bezig met labwerk, vakken volgen en leuke dingen doen: lekker druk dus. Volgend weekend ga ik voor het eerst de Rockies in! En voor mensen die benieuwd zijn of graag even jaloers gemaakt willen worden: Ik ga hierheen. https://www.banfflakelouise.com/ice-magic-festival
Daar heb ik best wel zin in. Op zich ^^. En ik heb me ingeschreven voor een spelletjesavond op de 31e, waar ze Settlers of Catan én Ticket to Ride hebben. Eens kijken of ik mensen kan vinden die net zo enthousiast worden van spelletjes als ik :)

Hoe is het daar?
Heel veel liefs,
Hasse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hasse

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 96130

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 31 Januari 2022

Canada, eh?

05 Januari 2016 - 15 Juli 2016

Stage in Cambridge

Landen bezocht: