Sneeuwpret - Reisverslag uit Calgary, Canada van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu Sneeuwpret - Reisverslag uit Calgary, Canada van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu

Sneeuwpret

Blijf op de hoogte en volg Hasse

14 Februari 2017 | Canada, Calgary

Lieve allemaal,

Intussen ben ik alweer zes weken hier, en ik ben helemaal gesetteld. Dat werd de afgelopen week twee keer bewezen: Toen ik mijn muts een "toque" noemde, en toen ik met 3 graden met een open jas liep omdat het zo warm was. Het wordt nog wel wat met mij in Canada ^^

De afgelopen weken waren heel leuk. Jammer genoeg werd het tubing event waar ik heen zou gaan (in een opblaasbare band van een berg af zoeven :D) afgelast omdat het te koud was - het international office was blijkbaar bang dat de internationals -26 niet aan zouden kunnen. Tss. Ik ben wel allebei de afgelopen weekenden de bergen in geweest, en allebei de keren was het fantastisch, hoewel het de tweede keer twintig graden warmer was dan de eerste. Het weer in Canada is echt heel raar deze week. Een week geleden was het -32, maar woensdag wordt het hier 17 graden. Whut! Nog raarder is dat in Nova Scotia, in het oosten, iedereen vandaag opgesloten zit omdat er 70 cm sneeuw gevallen is. En wij hier in Calgary maar bakken in de zon! Canada, eh. Het is wel echt fantastisch om te zien hoe zomers iedereen zich hier gedraagt zo gauw de temperatuur boven het vriespunt komt. Ik kwam vandaag een man tegen in een T-shirt met korte mouwen, en zondag hebben we de ramen van de auto opengedaan, want dat is obviously wat je doet als het 1 graad is (en het was heerlijk!).

Verder heb ik voor het eerst geskied, en dat was fantastisch! Het sneeuwde de hele dag, en het was heel mooi daar. En skiën is echt heel leuk. Wel moeilijk, heb ik de tweede keer geleerd - auw. Ik heb ook mijn eerste poutine gegeten. Precies wat ik al verwachtte - ideaal eten voor na het skiën, maar niet heel goed voor je. Wel lekker, helaas. Het is ultiem comfort food.

Deze maand zijn er sowieso heel veel leuke dingen. Op de één of andere manier zijn ze in Calgary bang dat februari saai is, dus er zijn iets van twaalf festivals deze maand. Kleine selectie: Er is een fotografiefestival, een warme chocolademelkfestival (dat is een ding! Een maand lang!), een blues/folkfestival, en de Canadese versie van Glow. Komend weekend ga ik waarschijnlijk naar Glow, hopen dat het net zo leuk is als in Nederland :).

Op het lab gaat het goed. Morgen ga ik mijn eerste serieuze analyse doen. Ik ben heel benieuwd of het wat gaat worden, maar lang niet zo benieuwd als Marco. Ik hoop alleen al dat het werkt omdat ik het sneu voor hem zou vinden als dat niet zo is :P. Verder ben ik aan de eindopdracht voor één van mijn vakken aan het werken, waarvoor ik het plaatje na een hoop ruzie met mijn computer gewoon old school getekend heb. Echt een kind van de 21e eeuw, ahum. Gelukkig ben ik beter met labwerk dan met Illustrator :P. Binnenkort ga ik beginnen met een paar nieuwe projecten op het lab, daar heb ik heel veel zin in. Het wordt wel interessant, want mijn eerste muizenwerk komt er ook aan... Eens zien hoe dat me vergaat ^^.

Hoe is het daar in Nederland :)?
Heel veel liefs,
Hasse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hasse

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1174
Totaal aantal bezoekers 96129

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 31 Januari 2022

Canada, eh?

05 Januari 2016 - 15 Juli 2016

Stage in Cambridge

Landen bezocht: