Eerste week - Reisverslag uit Babraham, Verenigd Koninkrijk van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Babraham, Verenigd Koninkrijk van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Hasse

13 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Babraham

Lieve allemaal,

Mijn eerste week zit er intussen op, en de meeste regeldingen zijn rond. Ik heb nu bonuskaarten van alle supermarkten en van de kroeg hier om de hoek, plus een labjas in mijn maat én ik weet intussen hoe een droger werkt.
Maandag ben ik begonnen met mijn eigen experimenten op het lab, en tot nu toe bevalt dat goed. Vanaf volgende week ga ik zelfstandig werken, eens zien hoe dat gaat ;). Op het lab is het leuk. Ik heb een erg aardige en gezellige begeleidster, die overal nicknames voor verzint (voorbeelden zijn The Tissue of Knowledge, The Cupboard of Solutions & The Box of Magicness). Dat houdt het werken leuk :). Ik ben mijn Brits aan het bijspijkeren onder het werk, mijn nieuwe woordje van vandaag was "faff" ("something that is fiddly and annoying"). Na deze zes maanden ben ik helemaal ingeburgerd!
Buiten het lab is er niet veel te doen in Babraham. Om precies te zijn één ding: de plaatselijke "Inn". Dat houdt niet over natuurlijk, dus ben ik maar eens gaan kijken wat Cambridge allemaal te bieden heeft. Korte samenvatting: alles. Er zijn verenigingen voor zo'n beetje alles, variërend van een Harry Potter fanclub (waar ze Quidditch Beer Pong spelen), tot een gewerenclub, tot een whiskyclub... Dat wordt moeilijk kiezen, maar ik kan vast iets vinden dat me aanspreekt :).
Van het weekend mag ik waarschijnlijk met de studentenkaart van iemand van mijn lab King's College bekijken. Dat is volgens de mensen hier de mooiste van de colleges, dus ik heb er zin in om daar eens rond te neuzen! En verder ga ik van het weekend op zoek naar een fiets, want als goede Nederlander mis ik mijn fietsje.

Hoe is het in Nederland?
Liefs, Hasse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hasse

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 96136

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 31 Januari 2022

Canada, eh?

05 Januari 2016 - 15 Juli 2016

Stage in Cambridge

Landen bezocht: