Stedentripje & huisgenoten - Reisverslag uit Babraham, Verenigd Koninkrijk van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu Stedentripje & huisgenoten - Reisverslag uit Babraham, Verenigd Koninkrijk van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu

Stedentripje & huisgenoten

Blijf op de hoogte en volg Hasse

15 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Babraham

Lieve allemaal,

Hoera, het is zover: ik heb een nieuwe huisgenote, en vanaf donderdag of vrijdag zelfs twee! Degene die er nu al is is zaterdag aangekomen. Ze heet Estelle, is ook een masterstudente en komt uit Wallonië. Degene die aan het eind van de week komt heet Céline en komt uit Frankrijk. Volgens mij ga ik de komende maanden noodgedwongen mijn Frans bijspijkeren, met twee Franse meiden in huis ;).

Estelle lijkt tot nu toe heel aardig en gezellig. Ze heeft ook min of meer mijn leeftijd (mijn buurman Vishnu en ik hebben geconcludeerd dat ons huis het masterhuis is en hun huis het post-dochuis... Lijkt wel alsof ze het erom doen hier). In elk geval is het leuk om niet meer alleen te wonen, alleen moet ik nu wel verschrikkelijk schoonmaken 0=)

Het afgelopen weekend was heel leuk. Ik ben met Vishnu (buurman) en Chris (ex-buurman) naar Chester geweest, en vanuit daar naar Manchester. Vanuit de auto konden we zwaaien naar de bergen in Wales, en toen wist ik meteen waar mijn volgende tripje heen gaat ^^

Tijdens de autorit heb ik van alles geleerd over autorijden in Engeland. Opvallende dingen waren:
1. Op de verkeersborden hier staan dingen als "The North" en "The South". Ideaal! Ik vond dat een goede uitvinding, aangezien ik nooit een idee heb welke kant ik op aan het rijden ben 0=)
2. De vluchtstrook heet hier de "hard shoulder".
3. Een Brit een andere Brit voor rotte vis uit horen maken als iemand een gevaarlijke overtreding maakt is hilarisch :D

We kwamen vrijdagavond laat aan. Dat was op zich prima, maar we moesten nog eten. Dat werd dus pizza, want de keukens van de restaurants in de buurt waren intussen dicht (Noooooo! Okay, where is the nearest take-away?!). Pizza was nog nooit zo lekker, want tegen half elf 's avonds heb ik best trek in avondeten - normaal eet ik rond zes uur. Ons hostel was heel prima, afgezien van de waterdruk in de douche - maar ja, je kunt niet alles hebben. We hadden zelfs met zijn tweeën een badkamer, luxe :).

Op zaterdag heb ik Vishnu uit bed geschopt (vrij letterlijk) en zijn we naar Manchester gegaan. Daar hebben we veel lol gehad, vooral met het Manchester Museum. Dat is vooral op kinderen gericht, maar er was ook een vivarium, waar we ontzettende lol hebben gehad. Ik kwam er namelijk achter dat Vishnu leguanen doodeng vindt, doordat er één op ongeveer vijf cm afstand van zijn gezicht zat - zijn hoofd toen hij hem opmerkte was absoluut priceless. Verder hebben we vooral een toeristisch rondje Manchester gedaan. Dat was erg leuk, maar geef mij Cambridge maar, veel mooier.

Op zaterdagavond zijn we gaan eten bij de moeder van Chris, met zijn schoonvader, zus en zwager. Chris was namelijk jarig, dus dit was een mooie kans om een Engels birthday dinner mee te maken :). Het was heel gezellig en lekker, maar er was Zo. Veel. Eten. Ik heb geleerd dat Britten wel humor hebben, en ik heb weer een hoop rare uitdrukkingen en leuke woorden opgestoken. Opvallend detail: de moeder van Chris (die we 's ochtends al hadden ontmoet) dacht in eerste instantie dat ik uit Canada kwam! Blijkbaar heb ik een Canadees accent... Beter dan Nederlands waarschijnlijk, maar nog steeds werk aan de winkel. Helaas had ze later vrij snel door dat ik toch Nederlands was - dammit. Over vijf maanden...

De volgende ochtend hebben Vishnu en ik een wandeling gemaakt door Chester. Dat was leuk, want Chester is een mooie, oude stad, met een oude stadsmuur waar je een rondwandeling overheen kunt maken en een rivier ernaast, dus dat was leuk om in rond te lopen. Het was wel stervenskoud 0=). 's Middags gingen we vrij vroeg terug, omdat de auto om zes uur terug moest zijn. De les die ik toen geleerd heb was: geef Chris geen Red Bull, dan gaat hij op willekeurige momenten "wheeeee" zeggen.

Toen we terug waren werd er in onze straat Harry Potter 1 gekeken (jaaaaa!). Ik kwam erachter dat mijn nieuwe huisgenote net zo'n fanaat is als ik - ow yeah. Meer mensen om mee naar de HP studio in Londen te gaan :D!

Vanavond ga ik naar e-luminate - zoiets als Glow Eindhoven, maar dan in Cambridge, voorzover ik het begrepen heb. Met Inge, een mede-MMD'er die ook in Cambridge stage loopt :). Lekker kleurtjes & lichtjes kijken, wordt vast leuk.

Op het lab is het ook goed. Vanaf volgende week ga ik met een nieuwe techniek beginnen: immunofluorescence. Oftewel: mooie kleurtjes kijken onder de microscoop. Klinkt goed! Eens zien of dat mooie plaatjes wil opleveren :). Mijn andere werk gaat ook goed. Vorige week had ik een heleboel ingepland, en ik heb geen zenuwinzinking gehad aan het eind van de week, dus dat was goed voor mijn zelfvertrouwen ^^

Hoe is het in Nederland?
Liefs!

  • 23 Februari 2016 - 12:39

    Manon:

    Hai meid,

    Zo te lezen vermaak je je goed daar in Engeland. Super!
    Heel fijn om te lezen dat je je draai hebt gevonden daar en ook op het lab..
    En al weer op de fiets gezeten ;-) Lijkt me toch een uitdaging..
    Hoe was het posh dinner? En natuurlijk het belangrijkste: heb je een jurk kunnen vinden :-)
    Kun je daar trouwens een beetje leuk shoppen? Wel weer fijn dat je meer huis/kamer genoten hebt en vooral 1tje waarmee je je kunt uitleven met de Harry Potter "verslaving" haha.
    Hier in Nederland is alles nog hetzelfde, regenachtig met af en toe zon en met heeeeel veeeeel verkouden mensen.

    Weer erg leuk om je verslag te lezen, ben alweer benieuwd naar je volgende avonturen en belevingen.

    Veel liefs Manon
    (& natuurlijk ook van Thijs en Noor)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hasse

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 96144

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 31 Januari 2022

Canada, eh?

05 Januari 2016 - 15 Juli 2016

Stage in Cambridge

Landen bezocht: