Aankomst in Cambridge - Reisverslag uit Babraham, Verenigd Koninkrijk van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu Aankomst in Cambridge - Reisverslag uit Babraham, Verenigd Koninkrijk van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu

Aankomst in Cambridge

Blijf op de hoogte en volg Hasse

07 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Babraham

Lieve allemaal,

Afgelopen maandag was het zover: het begin van mijn reis naar Cambridge! Dinsdagochtend werden we heel vroeg wakker (half vijf!), omdat mijn telefoon zichzelf niet naar Engelse tijd bleek te zetten, en ik me daar niet bewust van was - erg handig.
Toen we van de boot af kwamen was het zo'n twee uur rijden naar Cambridge. Dat was een ervaring op zich: ik wist natuurlijk dat ze hier links rijden, maar niet dat ze ook niet geloven in verlichting langs de wegen.
Toen we aangekwamen waren hebben we een rondje door Cambridge gelopen en koffie gedronken, en om elf uur werd ik verwacht bij het instituut om kennis te maken, krabbels te zetten en de sleutel van mijn kamer te krijgen.
Mijn eerste indruk van de campus was: wat een contrast. Een van de eerste dingen die je ziet als je aankomt is Babraham Hall, een prachtig oud landhuis (Google maar, er staan plaatjes van op internet) waar nu de receptie en alle regelmensjes zitten. De rest van de campus bestaat uit moderne, industrie-achtige gebouwen, omringd door grasvelden, bomen, pittoreske wandelpaatjes en heel veel parkeerplaatsen. Het geheel is een aparte ervaring.
Na alle regeldingen te hebben afgewerkt en met het hoofd van de afdeling een rondje over de campus te hebben gelopen/gejogd (die man staat geen drie seconden stil, maar is wel heel aardig), kon ik mijn kamer gaan bekijken. Die is heel fijn; alles staat erin, er is veel kastruimte, er is licht van twee kanten. Foto's volgen binnenkort. De rest van het huis is ook heel fijn: het is voorzien van zo'n beetje alles, en schoon. Het is op het moment alleen nogal leeg, want er woont op dit moment één ander meisje (vrouw, eigenlijk), maar zij gaat uiterlijk eind januari weg, als het lukt nog eerder. Maar waarschijnlijk komen er snel twee nieuwe mensen in. Mijn huidige huisgenote heet Payal, komt ergens uit de buurt van India, en is volgens mij heel aardig, alleen was ze tot nu toe niet veel thuis.
Gisteren was mijn eerste dag in het lab. Dat beviel prima: het is een mooi lab, de mensen zijn aardig (voorzover je dat kunt zeggen na één dag), en mijn supervisor is heel lief en gezellig. 's Avonds zijn Bas en ik met de bus Cambridge in gegaan. Dat was een ervaring, want natuurlijk rijden de bussen links, dus stonden we bijna aan de verkeerde kant van de weg, maar het was intussen ook donker, en zoals gezegd doen ze hier niet aan verlichting. De andere kant van onze bushalte was amper te zien, want er stond niet eens een lantaarnpaal bij - laat staan een zebrapad. Dat was een avontuur toen we 's avonds terugkwamen.
Cambridge is, wat ik er tot nu toe van gezien heb, erg mooi. Heel veel mooie oude huizen, en natuurlijk de colleges. Zaterdag gaan Bas en ik de stad uitgebreid verkennen.

Lang verhaal! Hoe is het in Nederland?
Liefs, Hasse

  • 08 Januari 2016 - 21:09

    Manon :

    Hey meid,

    Zo te lezen zijn je eerste ervaringen goed daar in Engeland.. Ben erg benieuwd naar de foto's van je kamer en de campus.
    Nog even een beetje wennen aan het links rijden e.d. Haha. Moeten we je een nachtkijker sturen?
    Geniet lekker van je weekend samen.

    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hasse

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 96144

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 31 Januari 2022

Canada, eh?

05 Januari 2016 - 15 Juli 2016

Stage in Cambridge

Landen bezocht: