Gezelligheid in Babraham - Reisverslag uit Babraham, Verenigd Koninkrijk van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu Gezelligheid in Babraham - Reisverslag uit Babraham, Verenigd Koninkrijk van Hasse Bossenbroek - WaarBenJij.nu

Gezelligheid in Babraham

Blijf op de hoogte en volg Hasse

31 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Babraham

Lieve allemaal,

Alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst iets heb geschreven. Dat komt doordat ik afgelopen week ziek was en mijn huisgenote intussen weg is: alleen en ziek zijn levert niet heel veel interessante verhalen op. Intussen gaat het gelukkig stukken beter, dus ik doe nu zelfs andere dingen dan in bed hangen. Dat is een verademing, na een week.

Ik heb intussen meer mensen leren kennen hier. Er is een groep internationale mensen waarvan de meeste in The Close (mijn straat) wonen of gewoond hebben. Het is een hele leuke, diverse groep, met veel verschillende nationaliteiten (o.a. Italiaans, Spaans, Indiaas, Brits, Portugees, Braziliaans...). Het is leuk om dingen te doen met die mensen, ze zijn heel gezellig. En, groot pluspunt, omdat zij ook in The Close wonen zijn er altijd wel mensen voor in om iets leuks te gaan doen, dus je hoeft je nooit te vervelen. Vandaag hebben we samen gegeten, waarbij iedereen iets meebracht. Natuurlijk was er veel te veel eten, maar het was heel leuk en gezelliig. Wat vooral leuk was, was dat de meeste mensen iets hadden gemaakt uit hun thuisland, dus ik heb een aantal internationale gerechten gehad, waaronder Indiase rijstepap met ondefinieerbare stukjes, Engelse mac-and-cheese, maar dan vooral cheese, Italiaanse gnocchi alla... Iets met tomaten, en meer.

The Close was tot nu toe best leeg (ik ben op het moment alleen, mijn buurman is vanaf morgen alleen, en in het huis daarnaast zaten maar twee mensen, terwijl er vier kamers zijn), maar van het weekend komen er twee nieuwe mensen in de straat, en bij mij in huis komen er waarschijnlijk ook nog twee bij in februari, gezellig dus.

Verder ben ik bij een boekenclub gegaan, die georganiseerd wordt door mijn buurman (Chris). De opkomst van de eerste meeting was niet heel groot, maar misschien wordt dat volgende keer beter. Het boek dat we volgende keer gaan lezen is Lord of the Flies, en die staat sowieso al lang op mijn reading list, dus ik ga in elk geval de volgende keer nog, en dan zie ik daarna wel. De club heeft een postapocalyptisch thema, dat is wel apart. Dat houdt in dat ik van driekwart van de boeken en films waar mensen het over hebben nog nooit gehoord heb, maar hee.

Voor de komende tijd heb ik ook leuke plannen. Over twee weken ga ik met mijn buren en waarschijnlijk nog iemand uit The Close een weekend naar Chester. Dat is een hele oude Romeinse stad, die heel mooi schijnt te zijn, en het is vlak bij Liverpool en redelijk dicht bij Manchester. We gaan een auto huren, wat heel makkelijk is, want de trein doet er bizar lang over en is achterlijk duur. Vanaf Chester ga ik waarschijnlijk een dag naar Liverpool, dat wordt vast een leuk weekend.

Verder ga ik met mijn begeleidster naar een "formal dinner" in haar oude college. Dat schijnt een bijzonder hoog Harry Potter-gehalte te hebben, dus ik was natuurlijk meteen fan. Afhankelijk hoe "posh" het college in kwestie is is het gewoon fancy of zeer fancy, en als je naar het juiste college gaat heb je kans dat het eten ook nog lekker is :). Het idee is in elk geval dat de colleges, meestal een paar keer per week, een diner organiseren voor de studenten die er wonen. De dresscode is "formal" (en voor fancy events black tie of white tie), dus iedereen is in het net of in zo'n (Harry Potter-achtig) gewaad van het college in kwestie. Die diners zijn helemaal af; butler, obers, meerdere gangen, wijnarrangement, the works. Anne (mijn begeleidster) gaat proberen ons aan de "High Table" te krijgen (voor HP fans: de Oppertafel), waar de professoren en andere mensen met succes vertoeven. Als dat lukt, kan ik "hobnobben" (nieuw favoriet Brits woord! Het betekent "socialisen met mensen uit een hogere sociale klasse dan jijzelf) met allemaal coole mensen. Het is alleen nog niet duidelijk of ze dat rond krijgt, maar we gaan sowieso. Dus morgen ga ik op jacht naar een fatsoenlijke jurk - erg vervelend.

Op het lab is het ook leuk. Ik heb vrijdag mijn eerste interessante, onverwachte resultaat behaald, daar werd ik blij van. Het impliceerde dat "mijn" eiwitje heel belangrijk is voor cellen; altijd leuk als je werkt aan iets wat ook daadwerkelijk invloed heeft op een cel :). Maandag ga ik het verder uitzoeken. Het zelfstandig werken gaat tot nu toe prima, dus dat is fijn. Ik heb in elk geval nog niets laten ontploffen en nog niks vergiftigd, dus dat valt me alvast alles mee.

Hoe is het in Nederland?
Veel liefs, Hasse